Pages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 24, 2012

Bertawakallah Wahai Penduduk Bumi

Tawakal dan tidurlah dengan tenang dan mudah-mudahan Allah menyembuhkan segala rasa yang menyakitkan kerana DIA sesungguhnya Maha Pemberi Kurnia..Ditujukan buat semua yang ditimpakan ujian dan musibah semoga Allah melipatgandakan pahala dan melenyapkan kesedihan dihati kita..

Seperti firman dalam Surah Al Baqarah ayat 45; Dan mintalah kepada Allah dengan jalan yang sabar dan mengerjakan sembahyang. Sesungguhnya solat itu amatlah berat kecuali bagi orang yang khusyuk..

Kedudukan sabar dalam iman sama halnya dengan kedudukan kepala dalam tubuh badan kita..Maka bangunlah wahai kesedihan dan ketahuilah bahawa kelak andalah orang yang beroleh kebahagiaan dan kesejahteraan..Seperti firmanNYA dalam surah Al Baqarah ayat 155; dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar..

Allah Maha Penyayang kepada hambanya yang meminta..Masa itu tiada lain hanya kesulitan lalu kemudahan datang mengiringi kesempitan dan kelapangan bakal menyusur kemudian..Ingatlah tiada kejayaan tanpa kegagalan kerana anda adalah insan yang terpilih.......

No comments:

Post a Comment