Pages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 12, 2012

Ujian Tanda Allah Sayangkan Kita....

Alhamdulillah satu masalah dah diringankan Allah SWT.. Moga diberi kemudahan, kesihatan dan ketabahan buat kita..Andai kita diuji lafazkan Inalillahiwainna Ilaihirajiun..Kepada DIA kita datang KepadaNYA jua kita kembali dan moga Allah berikan rezeki yang lebih baik daripada yang kita pulangkan.. 

Hanya DIA berhak menilai siapa kita dan bukan hamba yang sangat terbatas ilmu dan pandangannya. Kepada yang sedang bersedih hitunglah semua nikmat Allah yang telah dikurniakan kepada kita..

Sesungguhnya kita benar-benar berharap kepada Allah sehingga dengan kesabaran yang baik anda seakan-akan dapat melihat apa saja yang telah dilakukan kepada kita selama mana hidup ini adalah pinjaman. Jadilah insan yang paling bahagia dan berpegang teguh pada apa yang diberikan dan puaslah dengan rezeki yang dikurniakan nescaya jadilah kita termasuk dalam golongan orang yang bersyukur..

Jadilah kita seperti lebah, makan dari yang baik dan mengeluarkan yang baik. Pabila hinggap diranting tidak mematahkan, menghisap sari bunga tanpa menyengatnya, mengeluarkan madu tanpa membisakannya dan terbang dengan membawa kecintaan dan hinggap dengan penuh rasa kasih dan sayang. 

Lebah mempunyai suara dengungan bagaikan berita gembira dan desingan bagaikan ungkapan kepuasan seakan-akan ia malaikat yang ada dilangit turun ke bumi dari alam yang kekal abadi. Lihatlah ke arah awan dan jangan melihat ke arah tanah. 

Segala Puji Bagi Allah yang telah melenyapkan kesedihan di hatiku ini.....

No comments:

Post a Comment