Pages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 19, 2012

Sampaikanlah Berita Gembira Kepada Orang Yang Beriman


Rumah sederhana dengan iman, bukan istana dengan sikap melampaui batas....

Sesungguhnya wanita yang beribadah kepada Allah, mendirikan solat lima waktu, dan berpuasa dibulan Ramadhan merupakan wanita yang paling bahagia daripada wanita yang tinggal di istana waima tinggal dirumah beratapkan rumbia beralaskan pasir dan berbekalkan gandum sekalipun.. 

Pelajarilah sunnah Nabi Muhammad SAW nescaya akan beroleh ilmu yang dapat menjagamu, mendapatkan ubat segala penyakit dan melindungi dari kebodohan dan kehinaan... Sebenarnya ubat yang baik terdapat dalam wahyu yakni Al-Quran dan As Sunnah.. 

Sesungguhnya kesenangan anda berada dalam iman, penyejuk hati dalam solat, keselamatan kalbu dalam redha dan keteduhan perasaan dalam sikap qanaah kita...

Yakinlah kecantikan wajah itu dalam senyuman, terpeliharanya kehormatan dalam hijab dan kesenangan hati terletak dalam zikir.. Dan hati-hatilah terhadap doa orang yang dizalimi dan airmata orang yang teraniaya..

Jangan sampai anda bersedih hati terhadap apa yang luput dari kamu dan jangan pula kita berbangga dengan apa yang telah kamu dapatkan...

Tanamkan dalam diri kita kebahagiaan kita berbeza dengan kebahagiaan orang lain...

No comments:

Post a Comment